دسته‌بندی نشده

علت قفل کردن چرخ راسته دوز و رفع error ارور

اغلب اوقات شاهد قفل کردن چرخ خیاطی راسته دوز و خانگی گلدوزی هستیم که روی صفحه نمایش ، ارور شماره ای که بستگی به برند چرخ داره رو نشون میده ، ما در این مقاله علت و رفع ایراد آن رو توضیح میدهیم.

علت :

برای کشیدن نخ ماسوره به بالای صفحه ، نخ سوزن رو با دست چپ گرفته و توپی رو با دست راست یک دور می چرخانیم ، حس میکنیم که کمپلت چرخ نخ رو از دست ما به داخل می کشه ،

در حالت کار با دستگاه ، هر دوخت یک بار این اتفاق می افته و نخ روبه داخل کمپلت کشیده و در نتیجه دستگاهمون پیوسته از کمپلت تا موتور قفل میشود. 

پیشگیری :

قبل از شروع به دوخت ، نخ سوزن و ماسوره رو از زیر به پشت پایه بخیه هدایت می کنیم و پایه بخیه را بر روی پارچه و نخ قرار می دهیم که مانع کشیده شدن نخ اضافه به داخل کمپلت و ماکو شود و خصوصا سعی کنیم که هیچ گاه نخ و سوزن بدون پارچه به داخل صفحه نرود .

رفع :

1- هر گاه این مشکل به وجود آمد اولین کاری که انجام میدیم دستگاه رو خاموش میکنیم چون با هر بار روش کردن به بورد و موتور دستگاه فشار  و باعث اسیب به قعات الکترونیک و مگنت میشود.

2- با هر دو دست توپی چرخ رو  برعکس چرخش موتور ، به طرف عقربه ساعت باقدرت زیاد بچرخانید تا نخی که در داخل ریل کمپلت گیر کرده برگرده و آزاد بشه.

3- اگر با مرحله یک رفع نشد از تعمیر کار مجاز در این صنف کمک بگیرید باید  کمپلت دستگاه باز  و بسته شود .

در پست های آینده و سوشیال میدیاهای سقز ماشین دوخت ، باز کردن قطعات رو اموزش میدهیم.

با آرزوی موفقیت         

تیم ماشین دتوخت سقز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *